bernat ha escrit:
transmetre bellesabja és transmetre alguna cosa... però si les fotos s'han fet x algun motiu llavors han de voler dir o expressar alguna cosa... i els fotògrafs, a diferència dels que no ho son (o no s'hi consideren, busquem que les nostres fotos expressin alguna cosa més que mera informació.. Volem que quan mirin (o miris) les fotos hi hagi un wow... els "altres" ja es conformen amb que la foto transmeti només informació
Sí, però transmetre informació també és transmetre alguna cosa. De tota manera, entenc el que vols dir amb "transmetre no només informació", i hi estic d'acord: la mateixa informació es pot transmetre de moltres formes, i aquí és on juga l'"art" del fotògraf, en triar la millor forma de transmetre la mateixa informació acompanyada d'una pàtina de "bellesa". Però insisteixo en que per mí és diferent a el que comentaves de trasmetre un "missatge". Potser és per la paraula utilitzada, que per mí te un significat més enllà del que podria ser la "simple bellesa"...
Recordo el documental aquell sobre fotografia on analitzaven aquesta famosa foto de Cartier Bresson:

L'analista hi veia clarament un missatge al·legòric referent a la segona guerra mundial, que no repetiré, però que em va sembla delirant! Era tan enrevessat que em consta creure que Cartier Bresson tingués temps de pensar en tot allò i portar-ho a la pràctica en una fotografia. Tot i que potser sí!

En qualsevol cas, jo no entenc la fotografia d'una forma tan complicada. Per mí tot és més senzill: fotografio tot allò que veig i que m'agrada, i procuro que quedi de tal forma que m'agradi a mí, i si pot ser que agradi a més gent, millor. Però no penso en missatges extranys ocults... I quan miro una foto d'un altre no penso què collons em vol dir de forma més o menys rebuscada, sinó en si m'agrada o no m'agrada.