Bordils Fotografia

El lloc per els amants de la fotografia. Aquest és un espai obert a tothom (podeu ser de bordils o no, i podeu fer els cursos de fotografia o no... tots i sou benvinguts...)... . Registra't i participa en els fòrums... és gratis...

Totes les hores són UTC + 1 hora

Publica un nou tema Respon al tema  [ 6 entrades ] 
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: Un consell d'un savi
EntradaPublicat: 12 abr. 2011 16:50 
Desconnectat
Administradors

Membre des de: 26 oct. 2009 22:01
Entrades: 682
Ubicació: Bordils
Un consell que em va donar en Toni Vilches en un dels cursos que vaig fer... si la foto no és prou bona... no l'ensenyis. Això tant val a l'hora de decidir fer una altra foto (revisant a la pantalla), com a l'hora de triar les fotos pel que sigui... si no estas convençut al 100% que la foto és "bona"... no la publiquis. El nivell que t'exigeixis marcarà el teu nivell com a fotògraf. Evidentment que tots els fotògafs per bons que siguin fan fotos normals (que no diuen res) i dolentes (mal exposades, mogudes, etc...) la diferència està en que ells no les ensenyen, és a dir, el seu nivell d'autoexigència és molt alt, prou per no voler mostrar fotos "corrents", o que no transmeten un missatge clar. Jo intento aplicar aquesta premisa a les fotos que faig, tot i que a vegades preval la informació sobre la "qualitat" (ex: fotos familiars)... tant si es tracta de fer fotos d'un event important (ex: un aniversari) com per els deures a bordilsfotografia.com ;)

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada: Re: Un consell d'un savi
EntradaPublicat: 13 abr. 2011 19:28 
Desconnectat
Ja domino el tema

Membre des de: 04 nov. 2009 12:31
Entrades: 159
bernat ha escrit:
el seu nivell d'autoexigència és molt alt, prou per no voler mostrar fotos "corrents", o que no transmeten un missatge clar.

Jo no he entès mai això dels missatges que se suposa que han de transmetre les fotos per ser "bones". Moltes de les fotos que jo considero "bones" simplement ho son perquè son maques, sense cap missatge al darrera del tipus "aquesta foto mostra la hipocresia de la societat en un mon de consumisme que conviu amb la pobresa extrema i la injustícia social", no sé si m'explico. OK, hi ha fotos que transmeten un missatge, però la majoria no, ni falta que els fa. És la meva opinió, clar ;)

Torna a l’inici

EntradaPublicat: 13 abr. 2011 20:26 
Desconnectat
Administradors

transmetre bellesabja és transmetre alguna cosa... però si les fotos s'han fet x algun motiu llavors han de voler dir o expressar alguna cosa... i els fotògrafs, a diferència dels que no ho son (o no s'hi consideren, busquem que les nostres fotos expressin alguna cosa més que mera informació.. Volem que quan mirin (o miris) les fotos hi hagi un wow... els "altres" ja es conformen amb que la foto transmeti només informació

Torna a l’inici

EntradaPublicat: 13 abr. 2011 21:20 
Desconnectat
Ja domino el tema

Membre des de: 03 des. 2009 21:27
Entrades: 153
No hagues pensat mai que aixo derivaria cap a questions filosofiques.

S'acepta el consell. Però en aquest cas discrepo de com s'ha formulat mes que del contingut en si.
Sobre ensenyar nomes les fotos que un considera que son bones. Tots som com som es normal equivocar-nos, reconeixre que no perfectes davant els altres no es dolent i ens fa mes humans. De fet et treus una pressió de sobre. I ets bon o dolent fotograf depeden de l'opinio que tenen els altres del tu treball. Per tant has de confiar en teu treball i em el cami que vols seguir.

Per tant el mes important ets tu, l'autoexigencia que es cita en consell, la curiositat, l'ansia de superació, l'inovació i ser humil i reconeixre que el esforç es pot millorar. Però ensenyar fotos dolentes no et fa menys exigent... el que passa es que a un no li agrada massa....

Torna a l’inici

EntradaPublicat: 13 abr. 2011 22:48 
Desconnectat
Ja domino el tema

Membre des de: 04 nov. 2009 12:31
Entrades: 159
bernat ha escrit:
transmetre bellesabja és transmetre alguna cosa... però si les fotos s'han fet x algun motiu llavors han de voler dir o expressar alguna cosa... i els fotògrafs, a diferència dels que no ho son (o no s'hi consideren, busquem que les nostres fotos expressin alguna cosa més que mera informació.. Volem que quan mirin (o miris) les fotos hi hagi un wow... els "altres" ja es conformen amb que la foto transmeti només informació

Sí, però transmetre informació també és transmetre alguna cosa. De tota manera, entenc el que vols dir amb "transmetre no només informació", i hi estic d'acord: la mateixa informació es pot transmetre de moltres formes, i aquí és on juga l'"art" del fotògraf, en triar la millor forma de transmetre la mateixa informació acompanyada d'una pàtina de "bellesa". Però insisteixo en que per mí és diferent a el que comentaves de trasmetre un "missatge". Potser és per la paraula utilitzada, que per mí te un significat més enllà del que podria ser la "simple bellesa"...

Recordo el documental aquell sobre fotografia on analitzaven aquesta famosa foto de Cartier Bresson:

Imatge

L'analista hi veia clarament un missatge al·legòric referent a la segona guerra mundial, que no repetiré, però que em va sembla delirant! Era tan enrevessat que em consta creure que Cartier Bresson tingués temps de pensar en tot allò i portar-ho a la pràctica en una fotografia. Tot i que potser sí! ;)

En qualsevol cas, jo no entenc la fotografia d'una forma tan complicada. Per mí tot és més senzill: fotografio tot allò que veig i que m'agrada, i procuro que quedi de tal forma que m'agradi a mí, i si pot ser que agradi a més gent, millor. Però no penso en missatges extranys ocults... I quan miro una foto d'un altre no penso què collons em vol dir de forma més o menys rebuscada, sinó en si m'agrada o no m'agrada.

Torna a l’inici

EntradaPublicat: 15 abr. 2011 10:17 
Desconnectat
Administradors

Una cosa és la interpretació que cadascú li vulgui donar... però... en aquest cas concret... Cartier Bresson jo no he vist mail la foto d'abans ni la de després del carret... ell va triar aquesta i no les altres...

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 6 entrades ] 

Totes les hores són UTC + 1 hora

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca: