Bordils Fotografia

El lloc per els amants de la fotografia. Aquest és un espai obert a tothom (podeu ser de bordils o no, i podeu fer els cursos de fotografia o no... tots i sou benvinguts...)... . Registra't i participa en els fòrums... és gratis...

Totes les hores són UTC + 1 hora

Publica un nou tema Respon al tema  [ 1 entrada ] 
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: Objectius macro: quina focal triar
EntradaPublicat: 20 nov. 2009 10:44 
Desconnectat
Administradors

Membre des de: 26 oct. 2009 22:01
Entrades: 682
Ubicació: Bordils
Si us agrada la fotografia macro i us voleu comprar un objectiu heu de tenir en compte el següent:
Fes clic per veure en gran Fes clic per veure en gran Fes clic per veure en gran 
  • la teoria diu que la macrofotografia (macro) és a partir d'una relació 1:1. 1:1 vol dir que la imatge projectada sobre el sensor té la mateixa mida que l'objecte fotografiat.
  • els objectius macro solen ser de focal fixa (les més habituals són 50mm, 60mm, 100mm, 150mm i 180mm).
  • la mínima distància d'enfocament al subjecte depèn de la focal de l'objectiu, a major focal major és la distància. Per exemple: 20cm a 50mm, 31cm a 100mm, 38cm a 150mm i 46cm a 180mm (recordeu que en càmeres 4/3 cal multiplicar per 1.5 nikon o 1.6 canon o 2.0 olympus) per obtenir la focal real equivalent a 35mm.
  • en el cas de voler fotografiar insectes que es moguin (voladors, saltadors, etc) el més recomenable són utilitzar focals de 100 a 180mm (el 100mm és força just per papallones, espiadimonis, etc... ja que s'espanten amb facilitat).
  • els objectius macro solen tenir obertures de 2.8 i alguns sistemes d'estabilització (recomenable)
  • compte amb els objectius zoom que incorporen la paraula MACRO. aquests NO us serviran. Aquests objectius normalment tenen una relació 1:3, és a dir, la màxima ampliació serà d'un terç de la mida de l'objecte (no podreu fotografiar una mosca amd detall, per exemple). Per tant per escollir un objectiu macro els millors són a partir de 1:1.
  • una solució econòmica és utilitzar tubs d'extensió (amb objectius estàndard o macro) i també lents d'ampliació (lupes). Els tubs d'extensió no afecten a la qualitat, però les lents si.

Jo tinc el Canon EF 100mm 2.8 USM i funciona molt bé. les imatges apareixen nítides i és força ràpid i silenciós per enfocar, tot i que normalment utilitzo l'enfocament manual. També es pot utilitzar per fer retrats.
Imatge

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 1 entrada ] 

Totes les hores són UTC + 1 hora

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum