Si us agrada la fotografia macro i us voleu comprar un objectiu heu de tenir en compte el següent:
- la teoria diu que la macrofotografia (macro) és a partir d'una relació 1:1. 1:1 vol dir que la imatge projectada sobre el sensor té la mateixa mida que l'objecte fotografiat.
- els objectius macro solen ser de focal fixa (les més habituals són 50mm, 60mm, 100mm, 150mm i 180mm).
- la mínima distància d'enfocament al subjecte depèn de la focal de l'objectiu, a major focal major és la distància. Per exemple: 20cm a 50mm, 31cm a 100mm, 38cm a 150mm i 46cm a 180mm (recordeu que en càmeres 4/3 cal multiplicar per 1.5 nikon o 1.6 canon o 2.0 olympus) per obtenir la focal real equivalent a 35mm.
- en el cas de voler fotografiar insectes que es moguin (voladors, saltadors, etc) el més recomenable són utilitzar focals de 100 a 180mm (el 100mm és força just per papallones, espiadimonis, etc... ja que s'espanten amb facilitat).
- els objectius macro solen tenir obertures de 2.8 i alguns sistemes d'estabilització (recomenable)
- compte amb els objectius zoom que incorporen la paraula MACRO. aquests NO us serviran. Aquests objectius normalment tenen una relació 1:3, és a dir, la màxima ampliació serà d'un terç de la mida de l'objecte (no podreu fotografiar una mosca amd detall, per exemple). Per tant per escollir un objectiu macro els millors són a partir de 1:1.
- una solució econòmica és utilitzar tubs d'extensió (amb objectius estàndard o macro) i també lents d'ampliació (lupes). Els tubs d'extensió no afecten a la qualitat, però les lents si.
Jo tinc el Canon EF 100mm 2.8 USM i funciona molt bé. les imatges apareixen nítides i és força ràpid i silenciós per enfocar, tot i que normalment utilitzo l'enfocament manual. També es pot utilitzar per fer retrats.
eines per a flickr, o més
fotos meves