Bordils Fotografia

El lloc per els amants de la fotografia. Aquest és un espai obert a tothom (podeu ser de bordils o no, i podeu fer els cursos de fotografia o no... tots i sou benvinguts...)... . Registra't i participa en els fòrums... és gratis...

Totes les hores són UTC + 1 hora

Publica un nou tema Respon al tema  [ 4 entrades ] 
Autor Missatge
 Assumpte de l’entrada: DX 40 camera amb problemes enfoc
EntradaPublicat: 29 oct. 2010 16:01 
Desconnectat
Ja domino el tema

Membre des de: 03 des. 2009 21:27
Entrades: 153
Tinc una camara DX 40 però no estic gens satisfet amb la seva qualitat d'enfoc. Tinc l'impressio que totes les fotos em queden desenfocades. El problema no se si el tinc a la lent o a la camara. La camara DX40 es nota de forma important el soroll a partir de ISO800 fins a 400 es mes que acceptable.

He creat una galeria on es poden veure fotos mal enfocades.

http://www.flickr.com/photos/narcispv/with/5123997935/

Basicament tinc dos opcions o canviar la lent a 2.8 70-200 o canviar el cos de la camera. Com que no tinc objectius mes igual canviar a nikon a canon. D7000 o D300s?

El meu objectiu es fer fotos a pavello però durant el dia. Vaig fer una seria de fotos a ISO3200, 5.6 1/80 amb un lent sense autofocus per tal de mesura la fiablitat de la camera on desde el meu punt de vista era el pitjor escenari. Durant el dia els pavellons tenen mes llum.

Com a conclusio trec que amb un 2.8 podria fer les fotos a ISO 800. Si a mes fes faig amb raw subexposades en el moment de revelar-es amb el corel es com si les hauges fet a ISO 400 on tinc una qualitat acceptable sense soroll. Si tinc en compte que en un pavello hi ha mes lluny les podria arribar a fer a 1/200.
Aquesta opcio seria valida per mi sempre que els fotos em sortin mes enfocades. Si em continuen sortint igual de desenfocades no tindra res a fer.

Podria revisar les fotos i comentar-me si realment les troveu que estan desenfocades, els hi falta nitidesa.

Torna a l’inici

Assumpte de l’entrada: Re: DX 40 camera amb problemes enfoc
EntradaPublicat: 30 oct. 2010 09:42 
Desconnectat
Administradors

Membre des de: 26 oct. 2009 22:01
Entrades: 682
Ubicació: Bordils
a velocitats inferiors a 1/100 i tirant a persones és relativament fàcil que les fotos surtin un pel mogudes (que no desenfocades) o una part...

estem parlant d'una càmera molt bàsica amb un objectiu del kit (18-55) de la gama més baixa... aniria bé quin sistema d'enfocament utilitzes: tots els punts, el punt central??? si utiltizes tots els punts és fàcil que la càmera enfoqui on li sembli (normalment el punt de més aprop) i aquest punt pot ser diferent del punt que tu voldries que enfoquès... per això és recomenable enfocar utilitzant només el punt del mig i, si cal, reenquadrar.... així t'assegures que l'escena està enfocada on tu vols que estigui enfocada. utilitzant obertures amplies (f4 ja és una obertura força amplia) és fàcil que el que no estigui ben bé en el plà d'enfocament (uns centímetres amunt o avall) surtin desenfocats...

breu repàs has pujat les imatges a 1024 i no a mida completa... i dificulta una mica la visualització dels detalls...

Imatge
i totes les del pavello hi veig dues coses: falta velocitat (mínim 1/400) i el soroll és massa fort a aquests nivells ISO (no només el soroll, sinó la seva qualitat)

Imatge
aquesta si que sembla estar totalment desenfocada però en la informació exif apareix un Focus Mode Manual... que em fa sospitar que tinguis l'enfocament en manual i per això no funcioni la cosa...

Imatge
aquesta es veu força bé tot i haver escollit una obertura relativament oberta.... f/5.6

Imatge
l'enfocament és correcte a la flor de la dreta (no se si volies enfocar allà)

Imatge
caldria veure exactament on vas enfocar... però es veu força bé...

Imatge
aquesta està perfecta de focus...

la resta si fa o no fa el mateix...

jo el que crec és que si et poses a mirar amb detall les fotos segurament hi trobaràs molts defectes... una bona part son deguts a que la càmera/objectiu ja no donen més (recordem que és el model més bàsic de nikon) i que té una qualitat d'imatge d'acord amb el preu (si no tots els professionals utiltizarien càmeres/objectius de 600€)...

Torna a l’inici

EntradaPublicat: 31 oct. 2010 20:58 
Desconnectat
Ja domino el tema

Membre des de: 03 des. 2009 21:27
Entrades: 153
merci pels comentaris.

Torna a l’inici

EntradaPublicat: 31 oct. 2010 21:08 
Desconnectat
Administradors

Membre des de: 26 oct. 2009 22:01
Entrades: 682
Ubicació: Bordils
per això és aquest fòrum... per parlar de fotografia ;)

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 4 entrades ] 

Totes les hores són UTC + 1 hora

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca: