Bordils Fotografia

El lloc per els amants de la fotografia. Aquest és un espai obert a tothom (podeu ser de bordils o no, i podeu fer els cursos de fotografia o no... tots i sou benvinguts...)... . Registra't i participa en els fòrums... és gratis...

Totes les hores són UTC + 1 hora

Publica un nou tema Respon al tema  [ 11 entrades ]  Ves a la pàgina 1, 2  Següent
Autor Missatge
EntradaPublicat: 15 jul. 2010 14:25 
Desconnectat
Acabo d'arribar

Membre des de: 15 jul. 2010 13:37
Entrades: 18
Ubicació: Flaçà
Salut,

abans que res, em presento, ja que aquest és el meu primer missatge: sóc dissenydor gràfic, amb estudi a Flaçà. Sóc afeccionat a la fotografia des de fa més de 30 anys i vull fer el salt professional d'una punyetera vegada, ja que la meva feina de grafista em permetria accedir a certs tipus d'encàrrec.

Bé, sóc canonista de tota la vida però, per raons que no venen al cas, quan va iniciar-se el tema digital vaig optar per una Lumix i he anat perdent el fil de les novetats de Canon.

Ara tinc el gran dubte que, suposo, molts altres també tenen: 550D o 7D? Ja he llegit les comparatives que hi ha per la xarxa, però us demano una opinió més personal. La 550 la presenten com a màquina per a afeccionats, però, francament, jo no hi veig tanta diferència amb la 7D i diria que és més aviat una manera de vendre.

Per a foto d'estudi, tinc molt clar que l'opció hauria de ser 7D (o un model encara més alt, és clar). Però com a màquina tot-terreny, em fan por aquests 830gr + òptica. La 550 és molt més lleugera...

Per a foto d'esport, la 7D supera en fps a la 550, però tampoc m'importa. Acostumat a la lentitud de la Lumix, qualsevol cosa em semblarà collonuda.

També em molesta la targeta CF de la 7D, perquè l'estàndard cada dia més clar és la SD, que porta la 550.

En canvi la 7D està sellada contra aigua i pols, i per a mi, això sí que és important.

El preu és evidentment molt diferent, però estaria disposat a fer la inversió en la 7D si les diferències amb la 550 fossin molt més clares.
En fi, que estic fet un bon embolic.

Per últim, l'òptica: vull de totes totes un zoom. Un 18-135 o un 18-200, per exemple. M'aconselleu l'original de Canon? O una marca externa? Abans Canon portava els Carl Zeiss, d'innegable qualitat, però veig que això ja no és així, de manera que encara em sento més perdut. Busco molta molta definició. No em conformo amb un vidre qualsevol. Em podeu orientar?

merciii
Ricard.

Torna a l’inici

EntradaPublicat: 16 jul. 2010 08:06 
Desconnectat
Administradors

Membre des de: 26 oct. 2009 22:01
Entrades: 682
Ubicació: Bordils
Si vols dedicar-te professionalment i l'economia t'ho permet el meu consell és que miris la 5DMKII. No és només per el fet que sigui una càmera pro... ni molt bona càmera... sinó que amb el format Full Frame (FF) aconseguiràs més qualitat, sobretot en condicions difícils (on un professional ha d'estar realment preparat). També per el tema dels objectius, que t'obliga a comprar bons objectius (millor L) cars, però es nota la diferència.

Si no aqui tens la meva experiència: he tingut sempre Canon (excepte en compactes i bridge): 400D, 50D i 7D. Entre la 400D i la 5D/7D si que hi ha un salt important en quant a qualitat/prestacions, però entre la 50D i la 7D no tant (la vaig comprar bàsicament per el video). Entre la 550D i la 7D el que veig és, sobretot, la usabilitat de la càmera. la 7D té més botons, la pantalla superior i la roda de dial posterior. Sembla una pijada, però això pot significar un bon estalvi de temps un cop t'hi acostumes (a no fer servir la pantalla per modificar els paràmetres), sobretot en exposicions manuals on has de canviar els paràmetres molt sovint. La bateria de la 7D dura el doble.

Un altre avantatge de la 7D són els 19 punts d'enfocament vs els 11 de la 550D. la 7D és més ràpida (que la 50D segur). el que ja no aprofitaràs tant són els sistems d'enfocament configurables de la 7D (zones, punts adjacents, etc) com a mínim jo el 99% de les fotos les faig amb enfocament en un sol punt (i el més habitual és el central) el que si que tens amb la 7D són molt més punts.

Objectius... buf...
si vols aconseguir bons resultats oblida't de 18-200, 18-130, i objectius super zoom. Jo en tenia amb la 50D (el nou 18-200 de Canon) i és molt útil per no canviar gaire d'objectiu, però tenen poca nitidesa i moltes aberracions cromàtiques (a part de són lents a l'hora d'enfocar). La principal pega d'aquest tipus d'objectius és la baixa lluminositat. 3,5 pot estar bé, però només la 18mm i 5,6 és molt...

Tens vàries opcions: si encara vols un superzoom el millor és el sigma 18-250. Si vols un objectiu amb més qualitat llavors hauries d'anar cap a un Canon 17-55 f/2.8, o el Sigma 17-50 f/2.8 o el Tamron 17-50 f/2.8, tots pensats per format APS-C (no serveixen per a full frame). Si la pasta t'ho permet llavors tira amunt i vas a un Canon 17-40 f/2.8L o encara millor un Canon 16-35 f/2.8L (tots aquests per el que seria tenir un objectiu angular). Si vols un ultra angular llavors mira el Sigma 10-20 o els Tokina(11-16 f/2.8 o el 12-24 f/4. Pel que fa a un teleobjectiu et cal un 70-200 f/2.8, si pot ser Canon o sinó Sigma. (alguns d'aquests si que et serviran per càmeres FF). Finalment també pots obtar per lents fixes: el 50mm f/1.4 és imprescindible (i econòmic) (has de pensar que tant la 550D com la 7D tenen un factor de multiplicació de 1,6, per tant el 50mm equival a un 80mm en 35mm/FF) . No sé el tipus de fotografia que fas, però també pots mirar un 20mm f/2.8 i un 85mm f/1.8, el primer per a paisatges/interiors i el segon per a retrats i aproximacions. Si vols un macro el Tamron 90mm f/2.8 o el Canon 100mm f/2.8 o el Sigma 105mm f/2.8 (jo tinc el Canon).

També et caldrà un bon flash, ja que els incorporats a les càmeres de poc serveixen (el de la 7D tarda força més a esgotar-se). Jo tinc el Canon 580EXII, però amb el 430 també passaràs.

Finalment tot depèn de l'ús que en facis, del resultat que vulguis aconseguir i del teu pressupost. Per a mi la càmera és important, sobretot que sigui ràpida de fer anar, i els objectius. El problema és que si tens una càmera APS-C molts dels objectius són mediocres... i posar objectius pensats per a càmeres FF és un problema per el factor de conversió (les distàncies focals queden extranyes) Per exemple: el Canon 24-70mm f/2.8 que és un magnífic objectiu amb una 7D es converteix en un 38-112mm, és a dir, ni angular ni zoom... però fa unes fotos magnífiques!

La meva experència és: amb bones càmeres i, sobretot, bons objectius és més fàcil (o menys difícil) obtenir bons resultats quan la cosa es complica (condicions de poca llum) on has d'aconseguir bons resultats costi el que costi (això és el que els passa als professionals). Per exemple, vam provar el meu teleobjectiu Tokina 80-400 f/4,5-5,6 en una 1D el futbon i li va costar molt d'enfocar, era lent, tenia poca definició, etc... en una càmera molt bona!

Torna a l’inici

EntradaPublicat: 19 jul. 2010 12:15 
Desconnectat
Acabo d'arribar

Bernat, gràcies per la masterclass ;-)
Després de tot això, encara estic més liat, haha! Es clar que m'agradaria una 5D, però la cosa ja es va enfilant de preu.
El que començo a tenir clar és que la 550 no dóna el nivell. Fa dos dies vaig tenir a les mans una 400 (semblant a la 550) i... no, no és això el que busco. Però seria de conya com a segona càmera!

El tipus de fotografia que faig és bàsicament d'exteriors i no vull anar carregat amb la bossa plena d'objectius fixos. Ja ho he fet i sé què representa. Prefereixo guanyar en comoditat, encara que això suposi perdre un punt de nitidesa en les fotos. Es clar que, llavors, estic obligat a optar per òptiques de primera.

He vist que no em cal pas un superzoom. Vaig estar provant un nikon 16-85 i crec que aquest ventall ja serveix com a tot-terreny. M'en podeu aconsellar algun per a la 7D dins aquest rang?

I per cert, podrieu dir-me "en cristià" què és això del full frame?

Torna a l’inici

EntradaPublicat: 19 jul. 2010 12:40 
Desconnectat
Administradors

Una 550D no té res a veure amb una 400D (la 400D equival a la 1000D actual).

Pel que fa a la càmera la "qualitat" de la foto utilitzant el mateix objectiu hauria de ser teòricament similar, ja que porten un sensor/xip similar. La 7D només et serviria si li penses buscar les pessigoles: la podràs "maltractar" més i té millor ergonomia o aprofitar les prestacions al límit. Si no és el cas cal tenir en compte que val més del doble i amb la diferència et paquest un objectiu dels de baix (menys el canon).

Jo tinc el 15-85mm f/3.5-5.6 IS que vaig comprar amb el kit. Té els problemes de sempre, poca nitidesa, aberracions cromàtiques destacables i poca obertura (pateixes molt quan hi ha poca llum... encara que hi hagi estabilitzador). Si realment no necessites tant rang el millor seria el Canon 17-55mm f/2.8 IS, tot i que si per preu no entra pots mirar el Sigma 17-50mm f/2.8 DC OS o el Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC tots estabilitzats amb f/2.8, però que mai et serviràn si et compres una full frame.

preus orientatius:
Canon EF-S 15-85 f3.5-5.6 IS USM

Canon EF-S 17-55 f2.8 IS USM

17-50mm F2.8 EX DC OS HSM

Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC

el tamron és el més vell i el que surt a més bon preu tot i que els Canon i Sigma són de més qualitat.

Torna a l’inici

EntradaPublicat: 27 jul. 2010 15:58 
Desconnectat
Acabo d'arribar

bernat ha escrit:
Una 550D no té res a veure amb una 400D (la 400D equival a la 1000D actual).

opppps! :oops:
(ja vaig avisar que he estat molt de temps desconnectat del mundillo, ehem)

Finalment m'he decidit per la 7D amb el 15/85. He llegit mil i una anàlisi i tothom el deixa molt bé. En alguns llocs, fins i tot per damunt dels L.
Potser m'equivoqui, no ho puc saber, però, en tot cas, no crec que sigui una mala compra.

Per cert, el millor preu a DigitalFactory (Espai Gironès i Figueres) per 1838€ (1295€ el cos). Comparat amb un total de 13 botigues on-line.

Torna a l’inici

EntradaPublicat: 27 jul. 2010 20:05 
Desconnectat
Administradors

bona compra... és una bona màquina... felicitats...
pel que fa a l'objectiu, jo el tinc i no va malament, és molt angular i té un bon rang... i com tots els d'aquest preu, té força aberracions cromàtiques i la definició a les cantonades és clarament inferior a la del centre (que és prou bona)... però per veure-ho t'hi has de fixar... molt!

Torna a l’inici

EntradaPublicat: 31 jul. 2010 00:14 
Desconnectat
Acabo d'arribar

acabo de fer el meu primer revelat de raw :D

La 7D ja és a caseta, ben calentona. Ara li preparo una sopeta mentre em llegeixo el manual.

Torna a l’inici

EntradaPublicat: 31 jul. 2010 00:16 
Desconnectat
Administradors

ja tindràs feina... ja...
bona nit

x cert... fas servir el DPP o l'ACR?

Torna a l’inici

EntradaPublicat: 02 ago. 2010 12:53 
Desconnectat
Acabo d'arribar

bernat ha escrit:
ja tindràs feina... ja...

uff.. tot el diumenge llegint i disparant proves. I encara no he acabat.
La vella EOS1000 analògica era força més simple ;-)

bernat ha escrit:
x cert... fas servir el DPP o l'ACR?

Photoshop i Bridge CS5. Són els que domino i ara no em vull posar a investigar més soft.

Torna a l’inici

EntradaPublicat: 02 ago. 2010 12:57 
Desconnectat
Acabo d'arribar

per cert, que no estic pas flipant amb la definició. Em pensava que em donaria més nitidesa...
Disparo amb RAW i variant paràmetres ISO, velocitat, etc. i la definició no és com per tirar coets. Potser encara no l'encerto. Veurem.

Torna a l’inici

Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Publica un nou tema Respon al tema  [ 11 entrades ]  Ves a la pàgina 1, 2  Següent

Totes les hores són UTC + 1 hora

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :  
SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
POWERED_BY